Jan 24, 2016

[ မွတ္မွတ္ရရ-------မ်ား----]

[ မွတ္မွတ္ရရ-------မ်ား----]
က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ တစ္က်ပ္သား ေရႊဆြဲႀကိဳးကံုး တစ္ကံုး လုပ္ခဲ့စဥ္ကေပါ့
ေျပာခဲ့ပါတယ္----------ျပသနာ ဆြဲႀကိဳးလို႔----------
တစ္က်ပ္သား ဆြဲႀကိဳးတစ္ကံုး လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္
ေရႊ တစ္က်ပ္သားထက္ပိုေသာ အေလးခ်ိန္
ဥပမာ တစ္က်ပ္တစ္ပဲ၊ တစ္က်ပ္တစ္မူး အပိုေစာင္းၿပီး
ေရႊကို အေခ်ာင္း ေလာင္းရပါတယ္၊
အဲသလို အပိုေစာင္းထည့္ၿပီးလုပ္မွ
တံဇဥ္းစား ေဆာက္ျဖတ္ ႀကိဳးကိုင္းပြတ္နဲ႔ အပိုေရႊသားကို
ဖယ္ထုတ္လိုက္မွ အေခ်ာထည္အဆင့္ေရာက္တဲ့အခါ
ရွိေစခ်င္တဲ့ တစ္က်ပ္ သားေရႊဆြဲႀကိဳးကံုး က်န္မွာ ျဖစ္ပါတယ္
(အေလ်ာ့တြက္ တြက္ယူတယ္ဆိုတာ သည္လို အပိုေတြ
ထည့္လုပ္ရသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ယူရျခင္းျဖစ္ပါတယ္)
အေခ်ာင္းေလာင္းတယ္ဆိုတာ
လံုနဲ႔ ေရႊကို ဖားဖိုမွာ အရည္ကိဳ်မယ္၊ အရည္ျဖစ္လာၿပီဆိုရင္
လံုကုိ ညွပ္ေကာက္နဲ႔ ကိုင္ၿပီး နန္းျပင္မွာ ေလာင္းထည့္လိုက္ပါတယ္
နန္းျပင္ဆိုတာ အရည္ကို အေခ်ာင္းေလးျဖစ္သြားေအာင္ လုပ္ေပးတာပါပဲ
အေျမာင္းေလး ေလးေျမာင္း ငါးေျမာင္းေလာက္ ရွိတဲ့ လိုင္းေဖာ္ထားတဲ့
လက္မဝက္ေလာက္ ထူတဲ့ သံျပားျပင္တစ္ခုပါပဲ၊
လံုကို ေစာင္းၿပီး ေလာင္းမယ့္အခ်ိန္မွာ ကိုယ္ေလာင္းမယ့္
အေလးခ်ိန္ အတိုင္းအဆနဲ႔ ခ်ိန္ၿပီး နန္းျပင္ရဲ႕ လိုင္းေျမာင္းတစ္ခဳထဲကို
သြန္ခ်လိုက္ရတာပါ၊ လိုင္းေျမာင္းေလးထဲကို အရင္ ေရနံဆီ
အနည္းငယ္ကိုလည္း ေလာင္းထည့္ထားရပါတယ္၊
ဒါမွ သံနဲ႔ ေရႊနဲ႔ ကပ္မသြားမွာပါ၊
ေရႊေခ်ာင္း ေလာင္းျပေနတာနဲ႔ လိုရင္းကို မေရာက္ေတာ့ဘူးေနာ္
သည္းခံပါ ဒကာ
မရွည္ ရွည္ေအာင္ ဆြဲဆန္႔ေနတာလည္း မဟုတ္ပါ
ဆြဲႀကိဳးတစ္ကံုး ေမြးဖြားျခင္းသည္ သည္က စတာပါပဲ၊
ေရႊနန္းေခ်ာင္းအတိုေလး ျဖစ္သြားၿပီဆိုရင္ ေပေပၚမွာ တင္ၿပီး
တူနဲ႔ ေလးေထာင့္ ပံုစံေလးက်ေအာင္ ထုရပါတယ္၊
မီးေပးလိုက္ ထုလိုက္လုပ္ၿပီးသြားရင္ေတာ့ ႀကိတ္ခံုကို ေျပးရပါတယ္။
ႀကိတ္ခံုဆိုတာ အဲဒီနန္းေခ်ာင္းေလးကို ေၾကးနန္းႀကိဳးေခြလိုျဖစ္ေအာင္
ထိုးေပးတဲ့ ခံုကို ေခၚတာပါ၊
အဲဒီေခတ္ကေတာ့ ထိုးခ ငါးက်ပ္ေလာက္ ေပးရပါတယ္
ႀကိတ္ခံုက ႀကံရည္ႀကိတ္တဲ့ ခံုမွာရွိတဲ့ အလုံးပံုစံမ်ဳိးပါဘဲ၊
လိုင္းထြင္းထားတဲ့ လိုင္းၾကားေလးထဲကို ေရႊနန္းေခ်ာင္းေလး ထိုးသြင္းၿပီး
ရွည္ထြက္လာေအာင္ ျပဳလုပ္ေပးရတာပါ၊
ဂိတ္ကုန္လို႔ ေျပာလိုက္ရင္ ခံုရွင္က နန္းေခ်ာင္းအရြယ္အစားကိုၾကည့္ၿပီး
အေပါက္က်ယ္ကေန တစ္ျဖည္းျဖည္း ေနာက္ဆံုး ဂိတ္ဆံုး
အေပါက္အက်ဥ္းအထိ ထိုးေပးပါတယ္။
အေပါက္တစ္ေပါက္ ထိုးၿပီးတိုင္း ျပန္ေပးပါတယ္၊ မီးဖုတ္ေပးရတာပါ၊
အဲသလို မီးမဖုတ္ပဲ ေတာက္ေလွ်ာက္ ထိုးသြားရင္
ေရႊက ကြဲထြက္သြားတတ္သည့္အတြက္ မီးခဏ ခဏ ဖုတ္ ဖုတ္ ေပးရတာပါ
ေျပာခ်င္တာက အခုမွ
အဲသလိုမ်ဳိး ႀကိတ္ထိုးသြားရၿပီဆို အရမ္းေပ်ာ္ပါသည္
ေပ်ာ္ၿပီေပါ့ အဲသည္ေန႔ ေငြက ရႊင္ေတာ့မယ္ေလ
သည္လိုပါ---ဂိတ္ကုန္ကာနီး တစ္ေပါက္အလိုေလာက္မွာ ကပ္ေၾကးနဲ႔
နန္းႀကိဳးရဲ႕ အစတစ္ဖက္ကို မွန္းၿပီး တစ္ေရြးေလာက္ ကပ္ေၾကးနဲ႔
ေထာက္ဆို ကိုက္ျဖတ္လိုက္ေတာ့တာပါပဲ
သိပါတယ္ေနာ္
ငတို ဒါမွမဟုတ္ ငတြမ္ လုပ္တာေလ ဟီး
ကိုက္ျဖတ္ၿပီးတာနဲ႔ ျဖတ္ရာ ထင္ေနတဲ့ ထိပ္စကို ဘ႐ိုးလင္းနဲ႔ မီးတိုက္ၿပီး
လံုးပစ္ အုပစ္လိုက္ပါတယ္၊
ၿပီးေတာ့မွ က်န္တဲ့ တစ္ေပါက္ ဂိတ္ကုန္ ထိုးလိုက္တဲ့အခါ ျဖတ္ရာမထင္ဘဲ
ၿပီးေျမာက္သြားပါေတာ့တယ္၊
နန္းေခြေလး ေခြ၊ ဘူးထဲထည့္၊ တစ္ေရြးသားေလာက္ မွန္းျဖတ္ထားတဲ့
ေရႊအတိုေလးကို ငတိုက စကၠဴေလးနဲ႔ထုပ္
( ငတိုဆိုတာ ကိုယ္တိုင္ပဲေလ )
ထုပ္ၿပီး ေရာင္းေနက် အဝယ္ဆီေျပးေရာင္းလိုက္မယ္ဆိုရင္ ၇၅ က်ပ္ေလာက္
ေတာ့ က်ိန္းေသ ရလာဦးေတာ့မွာေပါ့ ဟုတ္ဘူးလား၊
သံုးပါေလ့၊ ျဖဳန္းပါေလ၊
အဲဒီေခတ္က ေအာက္တန္းစာေရးလစာက ၇၅၀ ပဲ ရွိေသးတာေလ၊
ဒါ့ေၾကာင့္-----ႀကိတ္ထိုးသြားေဟ့ဆိုရင္
ဖိုးတြမ္တီးတို႕ကေတာ့ ေပ်ာ္ခ်က္---ဒါေပမယ့္
အိမ္ေရာက္ေတာ့---ထံုးစံအတိုင္း အေဖက ခ်ိန္ခြင္ေလးေပၚတင္
ခ်ိန္ၾကည့္---အဲဒီမွာ
ငါလခြီးထဲမွပဲ--------မင္းဥစၥာ ဒီတစ္ခါလုပ္တာ မ်ားတာကြာ
တဲ့
ဟုတ္လည္း ဟုတ္ပါသည္
အဲသည္တစ္ခါ လက္စ နည္းနည္း မ်ားသြားခဲ့ပါသည္
တစ္ေရြးက ႏွစ္ေရြးသားေလာက္ ျဖစ္သြားသမို႔
အေဖဆဲလည္း ဆဲမွာပါပဲ
သို႔ေသာ္ ေငြတစ္ရာ့ငါးဆယ္ႀကီးမ်ားေတာင္
လက္ထဲမွာ ပိုက္ထားရတဲ့ေနာက္ေတာ့ ဆဲလည္း တန္ပါတယ္ေလ
တကယ္ေတာ့ အေဖက
က်ေနာ္ လုပ္ေနမွန္း သိခဲ့ပါသည္။ သားသမီးဆိုေတာ့
မေျပာဘဲ ထားခဲ့တာပါ၊ နည္းနည္း မ်ားသြားေတာ့မွ
မင္း ဒီတစ္ခါလုပ္တာ မ်ားတာကြာ--ဆို ဆဲပါသည္
အေၾကာက္ဆံုးကေတာ့
ေအး အဲသလို သူခိုးက်င့္ သူခိုးႀကံ ႀကံေနလို႔ကေတာ့ ေနာက္ကို မင္း
မခိုင္းေတာ့ဘူး ငါကိုယ္တိုင္ပဲသြားေတာ့မယ္တဲ့
ႏို႕မို႔ မင္းႀကီးရင္ သူခိုးျဖစ္မယ္------------တဲ့
ေနာက္ကို အဲလို မလုပ္ပါနဲ႔------သံုးစရာမရွိရင္ ေတာင္းပါ----တဲ့
သူခိုး ငတို ျဖစ္မွာထက္ ႀကိတ္ခံုကို မသြားရေတာ့တာ
ဘဝမွာ အနာဆံုးပါပဲ ေတာက္---
(ဖားသားႀကီးသို႔ အမွတ္တရ--------------)

No comments:

Post a Comment